Питання та відповіді

ПОШИРЕНІ ЗАПИТАННЯ

Види та маркування витратних матеріалів?
  1. ПММ
    1. Дизельне паливо в залежності від сезону

Для помірних кліматичних зон


Температура (C) до (не нижче)

+5

0

-5

-10

-15

-20

Сорт палива

А

В

С

D

E

F


Для арктичного та холодного клімату


Температура (C) до (не нижче)

-20

-26

-32

-38

-44

Клас палива

0

1

2

3

4

1.2.Масло Моторне для двигуна
1.2.1 Моторне масло для дизельних двигунів з турбокомпресором відповідне класам CF-4, CG-4, CH-4, CI-4 за класифікацією API, в'язкістю за класифікацією
SAE 10W-40 до SAE 20W-40 відповідно до температури навколишнього середовища
1.3.1Фільтруючі елементи масляної системи двигунів:
Д-260.4 ФМ-035- 1012005
Д-262 2S2 ФМ-037-1012005-10
ЯМЗ-236/238 М-5103
1.3.2 Фільтруючі елементи паливної системи:
Д-260.4 ФТ-024
Д-262 2S2 240-1117030; 500FG/H
ЯМЗ-236/238 840.111.7039

1.3.3 Масло в гідросистеми КПП і навісного пристрою
М8(10)Г2К, М8(10)ДМ
1.3.4. Фільтруючі елементи в гідросистеми КПП, навісного пристрою, і рульового управління:
ЭФГ-635

1.3.5 Масло в гідросистему рульового управління
И-20 или МГЕ-46

1.3.6 Масло в мостах
ТЭП -15

Де придбати запасні частини до двигунів Д-260 та їх модифікацій?

Придбати оригінальні запчастини можна в ТОВ "Автодвор-Східна Україна ,
а для покупців РФ - в дилерській мережі ВАТ "ККХ" ММЗ

Як виконати просту діагностику паливної апаратури без знімання її з двигуна?

Шляхом перевірки кута випередження впорскування палива і почерговим відключенням циліндрів за допомогою відвертання гайок трубопроводів високого тиску з метою візуального (по димності) і на слух, по нерівномірності роботи двигуна

Порядок обчислення гарантії на трактор?

Гарантійний термін обчислюється з дати відвантаження трактора споживачеві і становить 12 місяців або 1200 мотогодин для нових тракторів або 6 місяців або 600 мотогодин для відновлених тракторів і обов'язково повинен бути обумовленим в угоді з купівлі-продажу

Яка періодичність ТО для двигуна та трактора?

Періодичність ТО для двигуна та трактора повинна відповідати інструкції по експлуатації на трактор, види і перелік виконуваних робіт обумовлені в сервісній книжці на трактор

Виникає підвищений тиск мастила в гідросистемі КПП на всіх передачах,
яке не піддається регулюванню перепускним розподілювачем .

Причиною, найчастіше, буває блокування мастильної магістралі від перепускного розподілювача і радіатора до зливного отвору в КПП.
Необхідно усунути блокування магістралі розшарованим шлангом або сторонніми предметами, які потрапили до системи (ганчір'я, папір і т. п.) При збиранні гідровузлів, радіаторів, видалити ганчір`я та папір. При установці шлангів на труби не докладати великих зусиль.

Виникає підвищений шум в нижній частині роздавальної коробки

Причина-збільшення осьового зазору або руйнування підшипників 7311 і 7313 на валах привода мостів.
Необхідно відрегулювати зазор або замінити зруйновані підшипники.
Привід заднього кардану можно зняти тільки після зняття КПП з трактора. Для виключення повторення пошкодження необхідно своєчасно змащувати телескопічне з`еднання карданів (шлиців).
Виконувати підтяжку болтів М10 кріплення стаканів, підтяжку болтів кріплення коробки передач до роздавальної коробки.
Також необхідно своєчасно перевіряти (через 250 м/г) і при необхідності регулювати зазор 0,05…0,1 мм.

Часто стикаємося з проблемою, коли дизельний двигун ММЗ
втрачає потужність або турбіна жене мастило.

Ця несправність пов`язана з виходом з ладу турбокомпресору.
Причиною виходу з ладу турбокомпресору є неправильна його експлуатація післе запуску холодного дизельного двигуна і його зупинка.
При щоденній експлуатації двигуна ММЗ, після запуску, високі оберти турбіни потребують надійного змащування, тому, мінському двигуну необхідно попрацювати 2…3 хв. на холостому режимі 800 об/хв. для прогріву мастила яке надходить для змащування втулок турбокомпресору. При роботі бажано уникати різких змін частоти обертання дизельного двигуна з турбіною. Перш ніж зупинити двигун ММЗ, дайте двигуну попрацювати при 800 об/хв. протягом 3…5 хв. Це дозволить знизити температуру і оберти турбокомпрессора щоб зменшити мастильне голодування післе зупинки (т.я. післе зупинки двигуна вал турбін ще продовжує обертатися).
Дотримання цих правил і своєчасна заміна мастила, масляного и повітряного фільтра, перевірка герметичності впускної системи збільшить термін служби турбокомпрессору.

Трактор не повертає або,трапляється, поворот дуже сповільнений.

Необхідно відрегулювати запобіжний клапан трактора.
Клапан регулюйте на спеціальному стенді. Температура робочої рідини(масло індустріальне 20) при регулюванні повинна бути 50-60°С. При подачі до клапану 40л/хв масла тиск спрацьовування запобіжного клапану повинен бути 10-11 МПа(100-110 кг/см2).Якщо немає стенда,клапан регулюйте на тракторі (при температурі масла в системі 50-60°С). Для цього:
Зупиніть дизель;
Зніміть клапан з трактора,розберіть його, ретельно промийте в дизельному паливі;
Зберіть клапан і встановіть його на місце;
З`єднайте нагнітальний штуцер клапана з показчиком тиску,який має межу вимірювання 20МПа (200 кгс/см2);
Загвинтіть регулювальний гвинт клапана до його виступання над торцем упору не більше ніж на 15мм;
Запустіть двигун.
Утримуючи рульове колесо в одному з крайніх положень,при частоті обертання колінчастого валу двигуна 2000…2100 об/хв. гвинтом запобіжного клапану відрегулюйте тиск. За свідченнями показчика тиску воно повинно становити 10-11 МПа (100-110 КГС/СМ2);
Зупиніть дизель;
Встановіть на місце трубку, яка підводить масло від запобіжного клапана до нагнітального штуцера рульового механізму;
Надійно закріпіть гвинт запобіжного клапану і закрийте його ковпачком.

На панелі приладів нестабільні показання тиску
масла в коробці передач і в двигуні.

Швидше за все, це пов'язано з несправністю електричних датчиків.
Щоб переконатися в цьому бажано замість датчика приєднати механічний манометр.
Якщо тиск стабілізується необхідно замінити датчик.

Двигун димить чорним димом і не розвиває потужності.

Необхідно перевірити з'єднання впускного повітряного тракту.
Десь відбувається витік наддувочного повітря і його не вистачає для нормального робочого процесу двигуна.

Чим відрізняються корпуси гідророзподільників модифікацій
Р80-3 / 1 -..., Р80-3 / 2 -..., Р80-3 / 3 -..., Р80-3 / 4 -...

Р80-3 / 1 -... має сполучення каналів управління зі зливом («косий» отвір в зоні КГ 1/4), інші модифікації не мають.

Які модифікації розподільників (Р80-3 / 1 -..., Р80-3 / 2 -..., Р80-3 / 3 -..., Р80-3 / 4 -...)
не допускають автономної установки на трактори?

Р80-3 / 2 -..., Р80-3 / 3 -..., Р80-3 / 4 -... не допускаються

Що станеться в гідросистемі трактора, якщо
встановлено розподільник невідповідною модифікації?

Р80-3 / 2 -..., Р80-3 / 4 -... - сильне гудіння; шум насоса в нейтральній позиції; перегрів масла, насоса, розподільника; рукава високого тиску напружені. При установці Р80-3 / 3 -... висока ймовірність РУЙНУВАННЯ елементів гідросистеми (насоса, рукавів)

Чим відрізняється модифікація Р80-3 / 4 -... за призначенням?

Встановлюється на трактор, де є силовий регулятор

Чим відрізняється переливний клапан модифікації Р80-3 / 4 -...

Відмінність даної модифікації в тому, що вона має стрижневий клапан

Як відрізнити гідророзподільник типу Р160 з двома
каналами підведення масла від насосів
розподільника з одним каналом підведення?

Для двухканального - зворотний клапан встановлюється на бічному торці, має вигляд зігнутого під 90º штуцера.

Яким чином потрапляє дизельне паливо в картер двигуна ЯМЗ-236
і до яких наслідків це може призвести?

Попадання дизельного палива в моторне масло - проблема багатьох дизельних двигунів і якщо вчасно її не помітити і не усунути, двигун незабаром зажадає капітального ремонту.
Відбувається таке досить часто, якщо за двигуном немає належного догляду або за кермом недосвідчений водій, який не підозрює про існування масляного щупа, або і того гірше - перевіряє кожен день масло і радіє що мало того, немає витрати масла, так воно ще й додається саме. А причин цього може бути мало, або охолоджуюча рідина потрапляє в картер, або дизельне паливо.

Чому дизельне паливо в маслі призводить до сумних наслідків?

Відомо, що дизельне паливо має дуже високу плинність, і чим більше його температура, тим вище стає плинність, тобто воно стає «рідкішим» при нагріванні. Так ось, ще дизельне паливо має хороші миючі властивості, дуже часто миють деталі двигунів саме дизельним паливом, тому що воно без особливих зусиль роз'їдає і змиває старе моторне масло, продукти його розпаду і інший чорний бруд з деталей двигуна. Суть ось у чому, як і було сказано вище, при попаданні в картер дизельне паливо розріджує моторне масло, тим самим знижуючи його в'язкість і змащувальні властивості. Рідке масло разом з дизельним паливом не здатне з необхідною якістю змащувати деталі двигуна. Особливо негативно дизельне паливо в маслі впливає на термін служби корінних і шатунних вкладишів колінчастого вала. Двигун з зношеними вкладишами починає подавати сигнали водієві у вигляді недостатнього тиску масла. І якщо той не приймає радикальних заходів, відбувається прогресуючий знос вкладишів, після чого колінчастий вал обертається вже не на підшипниках ковзання, а на звичайному сплаві заліза. Далі стрімкий поворот подій: корінний вкладиш прикипє до колінчастого валу, після чого той заклинює, або провертає корінний вкладиш, перекриваючи подачу масла з корінний шийки до шатунной. Загалом, результат буде сумним, що не потребує незмащені шатунні вкладиші, точніше те що від них залишилося теж прикипають до шийки колінчастого вала потім або двигун стукає, або заклинює, або доведеться отримати «кулак» через пробитий блок. До того ж до ремонту колінчастого вала додотково отримуємо блок з провернутою корінною шийкою, який доведеться міняти або реставрувати, якщо розміри дозволять. Як не крути, а дизельне паливо в маслі це дуже сумно, усунення наслідків неуважності обходиться досить дорого. Однак, якщо потрапляння дизельного палива в моторне масло помічено рано, то можна обійтися усуненням витоку і заміною масла.

Способи потрапляння дизельного палива в масло ?

Найпоширеніший спосіб потрапляння дизельного палива в масло, це вихід з ладу ПНВТ (паливний насос високого тиску), а точніше його плунжерних пар. Стосується це тільки тих двигунів, які мають загальну систему змащення двигуна і ПНВТ. Відбувається це внаслідок того, що, зношені плунжерні пари, які повинні під тиском подавати дизельне паливо на форсунки, не справляються зі створюваним ними ж тиском і починають пропускати дизельне паливо всередину самого ПНВТ. Потрапивши в картер паливного насоса, дизельне паливо змішується з загальним маслом і несеться в картер двигуна, розбавляючи собою масло і неминуче призводить двигун до однієї з описаних вище неприємностей. Ще один спосіб потрапляння дизельного палива відноситься до двигунів ЯМЗ-236, -238, -240, в загалі, двигуни у яких обратка проходить під кришками клапанів, і в разі витоку дизельне паливо відправляється прямо в картер і досить у великій кількості. Зокрема, двигуни ЯМЗ, що випущені в 80-х і дійшли до наших днів приходять на ремонт з переламаними по десять разів трубками обратки. Де гарантія, що сухе зварювання, яким було заклеєно перелом, завтра не відвалиться. Ще проблема - штуцери обратки, точніше мідні шайби, роздавлені не притиснуті теж пропускають дизельне паливо. Потрапляє дизельне паливо в масло також через форсунки що протікають, але в цьому випадку можуть і поршня прогоріти, двигун може, троить і коптити, перегрівається, в загалі, це теж аварія станеться якщо не усунути цю «дрібницю».