Маневровий мотовоз ММТ-3 на базі трактора ХТА-300
  • Маневровий мотовоз ММТ-3: Опис та технічні характеристики
  • Назад
  • Головна

ДЛЯ ЗАЛІЗНИЧНИКІВ, СТАЛЕВАРІВ, ПОРТОВИКІВ

Технічні характеристики мотовоза (локотрактора) ММТ-3

Маневровий мотовоз (колісно-рейковий тягач, локотрактор) ММТ-3, на базі трактора ХТА-300

Маневровий мотовоз ММТ-3, на базі трактора ХТА-300 призначений для експлуатації на залізничних коліях з шириною 1520мм (1435мм).

Завдяки двухвісной колісной схемі 6х6 мотовоз ММТ-3 забезпечує більш високі тягові характеристики в порівнянні з ММТ-2. Встановлення компресора ПК-3,5 з ресиверами об'ємом 540 л забезпечує надійне функціонування гальмівної системи вагонів. Мотовоз ММТ-3 здатний буксирувати до 15 вагонів загальною вагою до 1500 т. Можлива комплектація трактора спеціальними шинами 17,5-25, які покращують тягові характеристики мотовоза і мають збільшений ресурс.

Мотовоз ММТ-3 може комплектуватися різноманітним устаткуванням, що встановлюється на задній напіврамі:

  • кунг для перевезення людей, інструменту та обладнання;
  • кузов для перевезення інструменту, обладнання і різних вантажів;
  • крано-маніпуляційна станція;
  • електростанція та зварювальне обладнання;
  • телескопічний мульчер.
Маневровий мотовоз ММТ-3 на базі трактора ХТА-300 Маневровий мотовоз ММТ-3 на базі трактора ХТА-300 Випробування мотовоза ММТ-3

30 травня 2013 на Південній залізниці проходили випробування нового мотовоза (локотрактора) ММТ-3 На випробуваннях мотовоз ММТ-3, створений ТОВ "Спецкран" на базі трактора ХТА-300 "Слобожанець", успішно тягнув 17 навантажених вагонів загальною масою більше 1500 тонн по шляхах з підйомом 8 ... 10 ‰

Основне застосування мотовоза ММТ-3 - це заміна тепловозів середнього класу, що експлуатуються на великих підприємствах з розвиненими залізничними коліями на власній території.

Більшість маневрових тепловозів на таких підприємствах використовуються з великим недовантаженням - для формування та переміщення невеликих складів в 2 ... 3, максимум 10 вагонів.

На сьогоднішній день практично всі маневрові тепловози що експлуатуються були випущені багато років тому і вже виробили свій ресурс, внаслідок чого вимагають великих витрат на поточне утримання, а витрати на придбання або оренду нового маневрового тепловоза не можна порівняти з вартістю мотовоза, тим більше, що в експлуатації мотовоз значно економічніше тепловоза. Маючи комбінований хід (пневмоколеса + з/д котки), мотовоз ММТ-2 швидко і надійно прибуває до місця призначення і завжди найкоротшим шляхом.

Для встановлення мотовоза на рейки потрібна досить невелика 3-х метрова ділянка залізничного переїзду, а враховуючи те, що мотовоз оснащений відеокамерами, які поліпшують встановлення напрямних котків на рейки, підготовленому водієві для цієї операції потрібно лише декілька хвилин.

Завдяки високому коефіцієнту тертя гуми по сталі, (а він в 3 ... 8 разів вище, ніж сталі по сталі), мотовоз при власній вазі 10 т і потужності двигуна 200 к.с. розвиває тягове зусилля, співмірне з маневровим локомотивом середнього класу.

Оснащення мотовоза компресорною установкою продуктивністю 3,5 куб. м за хвилину з ресиверами, забезпечує надійне функціонування гальмівної системи вагонів, що дозволяє легко долати важкі маневрові роботами.

Мотовоз ММТ-3 здатний гарантовано буксирувати на залізничних коліях з нульовим ухилом 1500 тонн причіпної ваги (до 15 ... 17-ти повністю завантажених вагонів).

Застосування мотовоза ММТ-2 за рахунок низької витрати палива (7 ... 8 л/год) заощаджує до 70% витрат на енергоресурси в порівнянні з використанням маневрового тепловоза потужністю в 1200 к.с. Крім того, низький розмір амортизаційних відрахувань робить собівартість маневрових робіт в багато разів менше, чим при використанні будь-якого тепловоза.

Базовий трактор: ХТА-300
Кількість місць в кабіні, включаючи водія: 2
Тип двигуна: Дизельний Д 262.2S2 -174
Ширина колії з/д шляху, мм: 1520; 1435
Номінальна потужність дизеля, кВт (к.с.): 183,8 (250)
Вал відбору потужності: тип незалежний
розташування; заднє
частота обертання, об/хв 1000
Ємність гідробака, л: штатний 70
додатковий 70
Робоча рідина гідросистеми: Взимку масло моторне М8В2 ГОСТ 8581-78
Влітку

масло моторе М10В2 ГОСТ 8581-78

Габаритні розміри мотовоза, висота, мм: на автошляху 3310±30
на рейках з.д. шляху 3320±30
Генератор випрямленого струму: потужність, кВт 1,4
напруга, В 24
Підвіска напрямних котків комбінованого ходу: гідравлічна з регульованими пружинними амортизаторами
Кількість регульованих пружинних амортизаторів, шт.: 4
Граничні величини зусиль, регульованих пружинними амортизаторами, кгс: 500-1200
Кути з'їзду мотовоза при транспортному положенні комбінованого ходу, град: переднього (по гідравлічному баку), не менше 25
заднього (по напрямних коткам), не менше 28
Керівний ухил при русі по рейкової колії, % не більше: 8
Маса обладнання, кг: 3000
Маса спорядженого мотовоза з обладнанням, кг, не більше: 13000
Автозчіпний пристрій: марка СА-3
кількість 2
Компресор: ПК-3,5
Обсяг головних резервуарів м3 (л): 0,54(540)
Питома витрата палива при номінальній потужності дизеля, г/кВт.год не більше: 240
Габаритні розміри мотовоза, мм: довжина 8590±50
ширина 2460±30
висота на автошляху 3260±40
висота на рейках з.д. шляху 3270±30
База напрямних котків, мм: 6730
Діаметр кола катання напрямних котків, мм: 300
Відстань між ребордами напрямних котків, мм: для колії 1520 мм 1140+1-3
для колії 1435 мм 1351+1-3
Мінімальний дорожній просвіт мотовоза з комбінованим ходом, мм: 495
Обслуговуючий персонал мотовоза на ж.д. шляху, чол .: 2
Найбільша допустима швидкість руху мотовоза по рейках з.д. шляху, км/год:
відповідно нормам КТЕ:
-у маневровому режимі 5
-у поїзному режимі 20
-в кривих радіусом менше 300 м, а також при русі через переїзди і cтрелочние переклади 10
б) на новобудові:
- на прямих ділянках і в кривих радіусом більше 300 м 30
- в кривих радіусом менше 300 м, а також при русі через переїзди і стрілочні переводи 15
Мінімальний радіус вписування в криві з.д. шляху, м: - для колії 1520 мм 50
- для колії 1435 мм 50
Найбільша допустима швидкість руху мотовоза по автошляхах, км / год: 35
Максимальна зчіпна вага що переміщує мотовозом на ділянках з нульовим ухилом, тс: до 1500